Social Media
Valg af plaform
Valg af platform
Du skal være der hvor dine kunder er og derfor er det naturligvis vigtig at du ved hvor kunderne i virkelighedn er.
Platformen skal afspejle hvad u ønsker med din markedsføring og ikke mindst skal den spejle sig i de personaer du vil have fat i.
Visse platforme egner sig til en ting og en anden til noget andet.
Det kan f.eks. ikke nytte noget at du ønsker at bruge alt din energi på Instagram hvis det du vil formidle er meget teksttungt og brugerne er +50. det giver bare ingen mening.
Skal du så bruge din energi og kr. på Youtube hvis det er billeder og meget tekst?
Derfor skal der tages udgangspunkt i dine kunder og hvor de er på den digitale motorvej.
Vi kender platformene og hvme der benytter hvad. Det skal give mening og derfor skal kunden være den person der dikterer hvor du skal være og ikke hvor du selv synes det er skægt at poste opslag.
Det er også vigtig at det ikke er dig som person vi tager udgangspunkt i, men meget mere din virksomhed.
Vi ønsker du skal være privat på dine sociale medier og derfor skiller vi tingene meget ad med mindre det er planen at du vil brande dig selv.
Målgrupper
Som tidligere fortalt, så er omdrejningspunktet dine kunder i alt du skal gøre.
Vi har en tendens til at gribe til de ting vi selv synes er spændende og ikke mindst den platform vi er trygge ved og gerne selv poster på.
Men giver det mening vhis dine kunder er et helt andet sted end du lige forestiller dig?
Ikke rigtig vel.
Vi skal have kigge på hvor dine kunder er, på hvilke platforme de bevæger sig på og hvor de selv poster opslag.
Vi arbejder med personaer for at tegne et billeder af hvem dine kunder er.
Hvor bor dine kunder
Køn og alder
Hvilke biler køre de
Hvad spiser de
Hvad tjener de
Hvilken avis læser de
Det er blot en lille mængede af spørgsmål vi stille os når der skal tegnes et billede af en kunde.
Spørg dig selv, er det den samme person der læser Børsens nyhedssider og også læser Her & Nu?
Ikke rigtig vel. Det er en værdifuld oplysning som kan bruges til at tegne et billede af din kunde.
Vil du selv eller skal vi gøre det?
Som overskriften siger, vil du selv?
Mange har jo rigtig godt styr på deres sociale medier, mennn.....
har du f.eks. styr på Business Manager i Facebook, kender du deres regler og har du styr på markedsføringsloven?
Vi tænker lige at du måske skal bruge din energi der hvor du har dine primære kompetenser og ikke forfalde til at en eller anden uden den basale vide i virksomheden, skal stå for dine sociale medier.
Om du skal være på Facebook, Instagram, YouTube eller Pinterest, så kan vi hjælpe med et setup der passer lige præcis til din virksomhed.